MH Furia Trail
Kun olin saanut Hyenan onnistuneesti uudelle omistajalle, löysin samoilta nurkilta sopivan oloisen enduro seuraavaksi projektiksi. Furia oli minulle täysin vieras, mutta valmistusmaan mukaan kyseessä ei voi olla fiasko. Sen sijaan Minarellin mylly aiheuttaa minulle ahdistusta Rabasan puolesta puhujana..
Valitettavasti testilenkkiä en pystynyt toteuttamaan, koska Furia ei ollut käyntikuntoinen. Kuittien mukaan koneeseen on tehty mittava remontti (~700e), jonka jälkeen mopo ei ole toiminut kunnolla. Aikani tutkittuani syy selvisi. Tuorevoitelua ei ollut ilmattu huollossa, joten kone on tehnyt lämpöleikkauksen. Sain mopottimen talliini, jossa taas aloin purkamaan osiksi samalla kun tyhjensin kovempaa tahtia kaljalootaa.. Noh, käsistähän tuo taas lähti ja mopo tuli purettua oikeesti atomeiksi.. :)
Ensiksi otin käsittelyyn moottorin. Kaasarin kasasin kahdesta Dellortosta ja vaihdoin toimivamman käsiryyppyisen tilalle. Saanpahan noita vaijerivirityksiä purettua. Vielä en osaa sanoa kumpi neula tulee toimimaan paremmin (kuva alla), mutta veikkauksia saa lähettää!!??
Leikannut pytty lepikkoon ja tilalle hoonattu ylikoon männällä oleva.
Ja jotain oli myös tehtävä tuolle Minarellin alkuperäiselle (lelulle) tuorevoitelupumpulle ja ratkaisu löytyy alla olevista kuvista.. Kuka hoksaa??
Taas koitti seuraava viikonloppu ja alkoi mopottimen kasaus.. Illan tuhrailtua tämän Minarellihelvetin kanssa totesin haluni tyhjentää talli tästä projektista, sillä tunteja tuntuu kuluvan tämän projektin parissa ihan liikaa. Derbin parissa olisi jo tehty koko revohka moneen kertaan.. Laitoin myynti-ilmoituksen ja MH oli myyty vuorokaudessa...
Joskus käy näinkin, mutta mielestäni on viisaampaa olla hakkaamatta päätä seinään :)
Seuraavana aion hankkia ihan ylimääräisen AM6:n moottorin pöydälleni tutustuakseni tuohon insinöörien aivopieruun tarkemmin...
..